sobota, 2 lutego 2013

Różnice między GoClever TAB A104 i A104.2

Już jakiś czas miałem w głowie napisanie tego posta. Myślałem, przygotowywałem się, w zasadzie niepotrzebnie. To nie będzie jeden z tych długich postów porównujących poprzednika i następce. Niedługo po premierze tabletu A104, który stał się urządzeniem dość popularnym, producent wprowadził jego odświeżoną wersję, która na pierwszy rzut jest identyczna, ale zmiany zaszły w środku urządzenia, zmiany oczywiście na plus. Nazwa nowego-starego tabletu to przełomowe GoClever TAB A104.2. Gdzie więc tkwi różnica?

Wiele osób, tak jak i ja, narzekało na to, że tablet zaczyna trochę zamulać przy większej ilości aplikacji. Producent poszedł więc po rozum do głowy i A104.2 posiada 1GB pamięci RAM DDR3, oraz dwa razy więcej, czyli 8GB pamięci wbudowanej. W zasadzie mógłbym zakończyć, bo to jedyne zmiany, które uwzględnia producent. Poza tym, wciąż mamy procesor Cortex A8, domyślnie pracujący z zegarem 1GHz, a którego udało mi się podkręcić do 1,2GHz oraz procesor graficzny Mali 400. Co prawda, w specyfikacji mamy również podane, że A104.2 posiada dwa głośniki o mocy 1W, ale A104 również ma z tyłu dwa miejsca sugerujące wyraźnie dwa głośniczki.

Podsumowując, A104 i A104.2 poza większą ilością pamięci RAM i flash bliźniacze urządzenia, nie różniące się niczym, poza cyferką i kropką w nazwie oraz tym, że A104.2 wygrywa w jakimkolwiek teście wydajności ze swoim poprzednikiem. Jeżeli więc szukacie recenzji tabletu GoClever A104.2, to zapraszam do przeczytania mojej recenzji dostępnej na tym blogu. W większości, wykluczając kwestie wydajności i szybkości, recenzja traktuje o obydwu modelach.

I to w zasadzie byłyby wszystkie zmiany jakie przeprowadził producent. Jeżeli macie jakieś własne obserwacje, podzielcie się nimi ze mną w komentarzach albo przez stronę Kontakt.

2 komentarze:

  1. Witam, potrzebuję rady w jaki sposób da się odblokować tablet GoClever TAB A104.2. http://www.progamingshop.pl/goclever-tab-a1042-101-android-os/d-90366
    Tablet otrzymałam w prezencie na Boże Narodzenie, ale mój dowcipny kolega pod wpływem alkoholu ustawił mi odblokowanie
    połączeniem kilku punktów na ekranie.. OCZYWISCIE ZE ZAPOMNIAŁ KOMBINACJE... więc po kilkiu nieudanych próbach ekran pokazuje tylko
    formularz do logowania na konto Google, z którym nie mogę się połączyć. Tablet w tym trybie bądź nie podłącza się do Wi-Fi sieci
    automatycznie albo Wi-Fi zostało przed tym ręcznie wyłączone, sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. A próbowałaś zresetować tablet? Powinien mieć z boku taki mały otwór gdzie mieści się igła/szpilka, wciskasz i trzymasz przez około 10 sekund i tablet się restartuje.

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz :-)