wtorek, 14 sierpnia 2012

Recenzja tabletu GoClever TAB A104


Przyznam szczerze, nigdy wcześniej nie korzystałem z tabletu, jednak doświadczenia z Androidem mam dzięki mojemu Galaxy Ace, więc o samym systemie pojęcie mam. Zakup wyszedł dość spontanicznie i przypadkowo, przeglądałem różne oferty, bo szukałem czegoś mobilnego, większego niż telefon, żeby obejrzeć film poza domem, pograć, skorzystać z internetu bez konieczności odpalania stacjonarki.

Trafiłem więc na GoClever TAB A104, który przeceniony był o 200zł i według informacji które wyszukałem w sieci, jest to nowość tego producenta, następca modelu A103, który jest dość popularny na forach o tematyce tabletowo-androidowej.

Po krótkim zastanowieniu się, przeczytaniu specyfikacji, doszedłem do wniosku, że na moje potrzeby będzie w sam raz. Nie jest to nic od Apple, ani Samsunga, więc cudów nie oczekiwałem, nie będzie to też tekst wychwalający tablet, bo ma też on wady, nie ukrywajmy ;)

Tak więc, zapraszam do recenzji.

Pudełko oraz jego zawartość

Po rozdarciu folii z opakowania w moich rękach znalazło się ładne, solidne opakowanie informujące mnie co jest w środku i co to urządzenie potrafi, obsługuje oraz posiada. Dowiemy się więc już na pierwszy rzut oka, że GoClever TAB A104 posiada 10,1-calowy ekran o rozdzielczości 1024x600, procesor Cortex A8 1GHz, system Android 4.0.3, WiFi, kamerę oraz sensor ruchu. Po obróceniu pudełka mamy więcej szczegółowych informacji, które przedstawię poniżej:

 



Specyfikacja 
  • CPU:  Cortex A8 1GHz
  • GPU: Mali400
  • RAM: 512MB DDR3
  • Wbudowana pamięć: 4GB MLC NAND flash
  • Łączność: WiFi 802.11 b/g/n
  • Kamera: 0,3Mpix
  • HDMI: wyjście miniHDMI 1.3
  • USB: 1x microUSB host, 1x microUSB OTG
  • Bateria: 4000mAh 3.7V Li-polimer
  • Ekran: 10,1-cala TFT, rozdzielczość 1024x600px
 Nie jest źle, fakt matryca i kamera szału nie robią, ale to tylko GoClever za kilka stówek. Zobaczmy co czeka mnie pod pokrywą pudełka.

Sam tablet owinięty jest w piankę ochronną, a pod nim znajdują się ładowarka, przejściówka z microUSB na USB, instrukcja oraz karta gwarancyjna. Po wyjęciu tabletu z pianki możemy przyjrzeć mu się dokładnie.



Bardzo ładny, czarny front oraz boki. Na górze mamy przyciski do regulacji głośności, które trzeba trochę mocniej docisnąć czasami, oraz przycisk powrotu na główny pulpit. Z boku mamy przycisk włączania, wyjście na słuchawki, port miniHDMI, gniazda microUSB, wejście na ładowarkę przycisk reset oraz gniazdo karty microSD. Z tyłu mamy białą pokrywę oraz głośniki.

Co ciekawe, parę osób które zobaczyło biały tylni panel od razu powiedziały "o białe jak w iPadzie" no ludzie, czy tylko iPad może być biały z tyłu? Żeby nie było że jestem hejterem, nie jestem, ale nie przesadzajmy z tą wszechobecnością Appla.




Uruchamiamy

Podłączamy ładowarkę, bo bateria rozładowana i uruchamiamy. Wita mnie logo ICS, GoClever i po chwili cieszę się moim pierwszym tabletem. Pierwsze wrażenie? Ekran, niby ludzie narzekali, że matryca TFT, że cudów nie będzie, a wcale nie jest źle (cholera, ludzie, to nie iPad czy Galaxy Tab! To kosztowało z jakąś jedną trzecią tego :) nawet na całkowicie ściemnionym jest dobrze, przynajmniej mi to odpowiada. Wszystko przejrzyste, czytelne. Sam system pracuje szybko. No to co, podłączamy się do domowej sieci! Ściągamy aplikacje, uruchamiamy jedna za drugą, ciekawe jak YouTube działa, jak jest z głośnością i ups... zaczyna nam zamulać.

Mimo procesora 1GHz i 512MB nie uruchamiajmy zbyt wielu aplikacji, bo pamięć to nie guma, nie rozciągnie się ;) Ale przy rozsądnym gospodarowaniu pamięcią praca jest przyjemna. Przy dłuższym użytkowaniu trochę grzeje się z tyłu, ale co się dziwić - ciepło musi którędyś uciekać.




Korzystanie z urządzenia

Porównywać mogę jedynie z Galaxy Ace, który nawet mimo lepszej matrycy przegrywa, bo jest kilka razy mniejszy ;-) Jak na pierwsze zetknięcie z tabletem, GoClever A104 sprawia pozytywne wrażenia. Wszystko jest czytelne, w miarę szybkie (jeżeli nie mamy w pamięci otwartej masy aplikacji). Dzięki zastosowaniu portu USB OTG (On The Go) możemy do urządzenia podłączyć myszkę lub klawiaturę i usprawnić pracę z tabletem. Do swojego A104 zamówiłem etui z klawiaturą, również od GoClever. Przez pierwsze chwile pracy z podłączoną klawiaturą szukałem jeszcze touchpada, bo to już prawie netbook!

Samo korzystanie z internetu typu poczta, serwisy informacyjne czy fora jest przyjemne, nic się nie zamula nawet przy kilku otwartych zakładkach, zresztą - nie ma prawa się zamulać, to ma przecież procesor 1GHz i 512MB pamięci DDR3! Co ciekawe, menedżer zadań pokazywał mi, że mój procesor pracuje z zegarem 1,2GHz - pomyłka czy prezent od producenta?



Filmy, gry, multimedia znaczy się

Zacznijmy może od filmów, których oglądanie na 10,1-calowym ekranie jest przyjemne nawet z napisami. Dźwięk jest również głośny, nie musimy więc wytężać słuchu żeby zrozumieć cokolwiek z filmu. Samo wideo odtwarza się płynnie - należy jednak wspomnieć, że oglądałem filmy DivX, więc nie było to wyzwaniem dla urządzenia.

Ale, nie samymi filmami czy przeglądaniem internetu człowiek żyje, czasem trzeba w coś zagrać i się odstresować. Po pierwszym uruchomieniu dostajemy od producenta zainstalowane jedynie Angry Birds, ale po doposażeniu się w sklepie Google Play - który bez problemów rozpoznaje urządzenie i nie musimy się bawić w podmiany plików, itp. itd. - na tablecie zagramy bez problemów w takie gry jak GTA III, Counter Strike Portable, Real Racing, NFS Shift, oraz wiele innych, wystarczy tylko chcieć pobierać.

Niestety, wadą jest brak możliwości ustawienia zewnętrznej karty SD jako miejsca instalacji aplikacji - albo ja po prostu nie potrafię tego zrobić - jak coś się zmieni to na pewno napiszę.



Podsumowanie

Słowem podsumowania, za te pieniądze, jak najbardziej polecam. Czasem zdarzy się mu przyciąć, przywiesić, ale to tylko Android. Denerwujący może być fakt, ze przy słabej baterii ekran czasem delikatnie mruga, ale wystarczy go podłączyć i sprawa ustępuje. Długość pracy na pełnym akumulatorze jest zależna od tego jak intensywnie wykorzystujemy sprzęt. Od całego dnia do kilku godzin. Póki co nie znalazłem więcej rzeczy, które by mnie wkurzały, czy też tablet zachowywał się nieprawidłowo. Wszystko działa tak jak powinno.

Jeśli macie jakieś pytania, śmiało piszcie w komentarzach, chętnie odpowiem. Postaram się także uzupełnić recenzję zdjęciami.

Ostatnim zdaniem, jestem świadomy i zalet i wad tabletu GoClever TAB A104, ale jestem z niego zadowolony i polecam innym użytkownikom.

Aby obejrzeć zdjęcia w większym rozmiarze należy kliknąć na pierwsze zdjęcie :-)

Jeżeli podoba Ci się tekst kliknij TUTAJ.
ZAPRASZAM DO ROZWINIĘCIA RECENZJI, CZYLI ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z KOMENTARZY POD TYM LINKIEM Odpowiedzi Na Wasze Pytania

111 komentarzy:

  1. Witam,
    jestem totalnym laikiem, jeżeli chodzi o urządzenia.Ale z racji tego, ze dojeżdżam codziennie po 60 km do pracy chciałabym sobie kupic właśnie tablet i ten mnie zainteresował, Twoja opinia rozwiała częśc moich wątpliowści, ale mam pytanie (może głupie, chociaz nie ma głupich pytań;)Jak mogę korzystac w tym tablecie z neta?Ok, wiem ma wi-fi,ale tak poza tym potrzebny jest modem? I czy mozna normalnie oglądac filmy np.na zalukaj?będę wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    IK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, na wstępie bardzo się cieszę, że ktoś jednak skomentował :)

      Poza WiFi jest możliwość skorzystania z zewnętrznych modemów. Lista obsługiwanych przez GoClever TAB A104 urządzeń jest dostępna na stronie producenta o tutaj: http://goclever.com/manuals/3G%20DONGLES.pdf

      Filmy na zalukaj działają we flashu, testowałem działanie flasha w przeglądarkach i działa on bez problemów, więc myślę, że i "zalukaj" powinno być bezproblemowo obsługiwane.

      Pozdrawiam,
      Arek

      Usuń
  2. Witam!
    A przewijanie ekranu dziala plynnie? Porownywalnie z Galaxy Ace, czy gorzej? Bo mam zamiar tego tablecika kupic. Zastanawiam sie jeszcze nad A971,ma wiecej ramu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, przewija podobniej jak w Ace, tylko czasem przy prawie pustej baterii zaczyna głupieć, ale podłączenie do ładowarki załatwia problem.

    OdpowiedzUsuń
  4. ile wytrzymuje bateria w czasie pracy??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy satysfakcjonuje Cię odniesienie do oglądania filmów, ponieważ to wiem ;) Oglądając dwa filmy po około 1h 40min każdy, pod koniec drugiego filmu z reguły pojawia się komunikat że słaba bateria.

      Usuń
    2. dzieki za odp. stronka fajna pisz dalej.

      Usuń
  5. Cześć, trochę zabawne, ale jestem w bardzo podobnej sytuacji. Po zabawie z Galaxy Ace zdecydowałem się na coś 10calowego i mam do Ciebie kilka pytań, ponieważ jestem totalnym laikiem w sprawach sprzętowych.
    -czemu zdecydowałeś się na a104, a nie a103?
    -czy a104 czyta JPG? bo wg specyfikacji na GoClever.com nie czyta
    -czy da się to ładować przez USB? a103 się da, a w specyfikacji na GoClever.com brak danych

    jak pojawią mi się jeszcze jakieś pytania, to tutaj z nimi wrócę. coś mało w sieci o tym a104 niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpadło mi do głowy kolejne pytanie. czy mógłbyś porównać zasięg wifi z tabletu do tego z galaxy ace?

      sorry, że robie z Ciebie testera, ale ta informacja jest przydatna. na stancji mam router trochę daleko i czasami w moim pokoju telefon gubi połączenie

      Usuń
  6. Witam,
    Mam identyczny sprzęt, ale firmy Overmax model TB09.
    U mnie da się ładować przez USB. Jedyne różnice jakie zauważyłem to tylna obudowa u mnie czarna i 1GB pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Od jutra Goclever A104 bedzie w promocji sieci Real za 479zł

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam zamiast modemu 3g mozna np Galaxy ace ustawic w ustawieniach router WI-fi ustawienia-komunikacja-udostepnianie internetu-router WI-fi GoClever smiga super w necie przez Galaxy Ace moj Ace z androidem 2.3.3 Pozdrawiam Wieslaw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy przy podłączeniu przez komórke trzeba jakioś specjalnie zestawiać połączenie?
      Bo ja próbuję pociągnąć na A104 Internet z Nokii E6 - udostepniając WiFi i nie widzi internetu.

      Usuń
  9. Mam pytanie
    czy Tablet jest łatwy w obsłudze i czy na prawdę warto go kupować ?.
    mam zamiar zakupić :) czy jest dobry i działa podobnie do notbook'a ? łatwo jest się w nim "ogarnąć" ?.
    pozdrawiam i z góry dziękuję ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznijmy od tego, że tu nie ma nic trudnego w obsłudze tabletu :) Jeżeli miałeś, miałaś styczność z androidem to wiesz o co chodzi. Działa podobnie, tylko że nie na Windowsie a na Androidzie. Różnica w systemach. Możesz go upodobnić do netbooka kupując etui z klawiaturą oraz podłączając myszkę.

      Ogarniesz go bez problemu ;)

      Usuń
  10. A ja mam pytanie z innej beczki jaka jest różnica między a103 i a104?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg specyfikacji, poza wymiarami i modelem procesora nie różnią się niczym.

      Usuń
  11. no i gdzie można polecić blog na pejsbuku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo wklejając adres jako status na FB albo klikając na końcu posta ikonę FB, obok 'Poleć to w google' ;)

      Usuń
  12. A jak wygląda sprawa z korzystaniem z plików Office?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pliki Office obsługiwane są przez zewnętrzne aplikacje, więc odbywa się to bezproblemowo.

      Usuń
  13. A czy Java działa bez problemu? Oraz czy tablet posiada Bluetootha ? dzieki za recenzje!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałem nigdy do czynienia z Androidem, jest jakaś nakładka PL na ten system czy trzeba się podszkolić w angielskim?
    Wszędzie w specyfikacji A104 piszą że bateria 5000 mAh, twoja pomyłka czy oni ściemniają?

    Dzięki z góry za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Język polski wybierasz w opcjach systemu Android.

      Usuń
  15. MODEM 3G
    Czy komus udało się połączyć z internetem za pośrednictwem jakiegoś modemu 3G? U mnie lipa huawei e-180, a na kompie działa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanko, ile płaciłeś za tą klawiaturę do tableta? I czy ona jest równocześnie futerałem? Proszę o szybką odpowiedź, z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam 92zł z przesyłką już i tak, jest to od razu futerał na tablet ;) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. dzięki :) a uważasz, że warto było to kupić za taką cenę? chodzi o klawiaturę ;P pozdrawiam

      Usuń
  17. Witam, kupiłam ten tablet w piątek, podłączyłam do ładowania i ładowałam 24h. W sobotę, po odłączeniu od ładowarki zauważyłam, że poziom baterii, po dosłownie 5 minutach korzystania, spadł do 50 kilku procent... Bardzo się zdziwiłam, no bo tak nie powinno być! Dziś - w niedziele jest to samo, tablet cały czas muszę mieć podpięty do ładowarki (gdy jest podpięty poziom baterii wynosi 99%), gdyż po odpięciu poziom baterii spada, nawet do 22%!

    Nie wiem, czy tylko mi się trafił jakiś feralny model, czy też wszystkie tablety tego typu są takie... Jak jest z ładowaniem Twojego tabletu, ile czasu wytrzymuje Ci bateria? Bardzo proszę o informacje. Z góry dzięki, pozdrawiam :) J.

    PS Jutro mam zamiar pójść z tą sprawą do sklepu, w którym go kupiłam. Mam nadzieję, że uda się coś zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bateria, jak jużpisałem, zależy od użytkowania, ale 2 filmy po 1,5h powinno się obejrzeć bez problemów.

      Podobny problem jak Twój, czyli znikające w oczach procenty baterii maiłem na swoim Galaxy Ace, jednakże po osiągnięciu jakiegoś poziomu, niskiego oczywiście, bateria trzymała cały dzień, korzystając z WiFi, GPS itp. Być może to różnica temperatur? JAk w moim przypadku.

      Usuń
  18. Czy warto kupić klawiaturę? Jakie jest Twoje zdanie? Za taką cenę.

    OdpowiedzUsuń
  19. witam mam ten sprzet i zauwazylem ze przy wlaczonej ladowarce ekran szaleje uniemozliwiajac prace (wbija po kilka liter, lub wybiera ine funkcje) po odlaczeniu wraca do normy. przy okazji ladowarka sie grzeje. czy to kwestia slabej baterii ladowarki czy awaria dotyku. miales moze podobne objawy? z gory dzieki za odpowiedz. pozdrawiam mariusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wariował jedynie na słabej baterii, podłączenie do ładowarki rozwiązywało problem.

      Usuń
    2. Anonymous16 września 2012 19:50

      Czy formowanie baterii coś ci mówi ?

      Usuń
  20. dokładnie, u mnie dzieje sie to samo - ekran pod ładowarką szaleje nie zależnie od stanu bateri... :( może aktualizacja to rozwiązuje??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie aktualizowałem swojego ROMu w tablecie, oryginalne oprogramowanie, sprzęt kupiony na początku sierpnia.

      Usuń
  21. czy mógłbyś odpowiedzieć na moje poprzednie pytania?

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy warto kupić klawiaturę? Jakie jest Twoje zdanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, na pewno ułatwia to korzystanie z tabletu.

      Usuń
  23. Witam!
    Odnośnie szalejącego ekranu przy podłączonym zasilaczu.
    Mam A104 i u mnie też występuje to zjawisko - problem jest głównie podczas pisania za pomocą ekranowej klawiatury - często pojawiają się jakieś przypadkowe litery, wpisanie np. hasła do
    poczty graniczy z cudem :)

    Myślę, że znalazłem wytłumaczenie. Moim zdaniem winna tu jest słaba jakość fabrycznego zasilacza. Jest to zasilacz impulsowy; jeśli producent zaoszczędził w nim na układach filtracji napięcia to po podłączeniu do tabletu, zakłócenia, wynikające ze specyfiki pracy takiego zasilacza, trafiają do elektroniki tabletu i najwidoczniej powodują wzbudzanie się pojemnościowego panelu dotykowego.

    Na potwierdzenie tej teorii: mam jeszcze tani zasilacz USB (używam go do ładowania playera mp3) i postanowiłem sprawdzić czy ekran będzie wariował także przy jego użyciu (czyli ładowanie
    poprzez USB). Okazało się, że jest jeszcze gorzej - non stop samoczynnie coś się "naciskało", praktycznie nie dało się pracować. Natomiast po podpięciu przez USB do komputera stacjonarnego, problem w ogóle nie występuje. W komputerze zasilacz jest wysokiej jakości i dobrze odfiltrowuje wspomniane wyżej zakłócenia.

    Tyle moja teoria. Czy ktoś mógłby potwierdzić moje spostrzeżenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ciekawa teoria o zakłóceniach, nie wpadłem na to. Ale czy tylko ja mam jedynie problem z wariowaniem ekranu przy słabej baterii? U mnie podłączenie czy to do komputera czy do sieci elektrycznej nie wywoływało żadnych problemów.

      Usuń
  24. Z ładowaniem masz rację. Miałem ten sam objaw.zadzwoniłem do servisu, problem znają przysłali mi nową ładowarkę tym razem firmowaną jako Goclever.Problem ustał i jest Ok. Mam inny problem z tym tabletem. Mianowicie bardzo słabo chodzi internet na wifi. Strony otwierają sie bardzo wolno. Sciąganie plików jest natomiast ok-idzie w granicach 15-20 Mbps.Podczas otwierania się stron zużycie procesora jest 100 % , a pameci w granicach 90.Inny ważnym minusem jest jakośc wykonania tego tabletu, odtająca ramka oraz skrzypiąca obudowa. Jakoś sobie z tym poradziłem.....wymieniałem tablet 4 razy w Realu. Podczas przeglądania PDF zuzycie procesora siega 100% efektem tego jestiż po przwinięciu ekranu czekamy 1-2s na wyostzrenie się obrazu. Jka na razie poszukiwałem na forach alternatywnego roomu dla tego sprzętu.Oczywiście nie znalazłem. Po aktualnych wynikach sprzedaży(wystraczy sprawdzić na alegro zainteresowanie tym modelem) należy stwierdzić, że jest to jeden z gorszych modeli tej marki, słabo się sprzedający i chyba najgorzej wykonany. Zdecydowanie odradzam......Hm...a jakie są wasze opinie??

    OdpowiedzUsuń
  25. odstająca ramka?! skrzypiąca obudowa?! - czyżby to jakaś teoria spiskowa?
    Ja widzę tu solidną i zwartą konstrukcję

    OdpowiedzUsuń
  26. Miałeś szczeście.... Napisałem , że solidny i zwarty znalazłem przy 4 wymianie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w którym miejscu ta ramka odstawała? przyjrzę się konkretnie swojemu

      Usuń
  27. Widocznie to loteria na jaki tablet trafimy przy zakupie. Mój model sprawował się bardzo dobrze, niestety musiałem odesłać go na gwarancję, o czym piszę w kolejnych postach na blogu.

    Przy okazji, poinformuję Was, że staram się o kolejne tablety do testów, ale pozostawię to tajemnicą.

    OdpowiedzUsuń
  28. pytanko - czy da radę podłączyć lepsiejszą kamerkę?

    OdpowiedzUsuń
  29. Na ekranie głównym ustawiłam sobie kalendarz,którego nie moge usunac:( pomózcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz przytrzymać kalendarz (2-3 sek.) i przesunąć do góry gdzie po środku pokaże się znak X. Jak najedziesz kalendarzem na niego to powinien zrobić się czerwony, puszczać i gotowe. ;)

      Usuń
  30. hej mam pytania co do tabletu a nie chce zamulac tutaj :p odpisz na GG jak mozesz i to nie klopot: 6310751
    pozdrawiam Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super urządzenie za te pieniądze. W połączeniu z E173 internet G3 działa bez zarzutu. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  32. Za te??? To znaczy za jakie??? Producent coś zrobij i ustalił swoją cenę więc wszysstko powinno chodzić co napisał. Zapomniał tylko wspomnieć, że w 50 % uszkodzone są ładowarki więc dosyłają nowe gratiś.Objawia się to wariującym ekranem podczas ładowania i korzystania z tabletu. Niedopracowany soft, który pojawił się na stronie producenta i podczas aktualizacji uwala tablet. Co prawda zmienili go na inny po 4 dniach ale wystarczy o tym poczytać na forum androida, rozdzielczość dpi 120, super wielkość, można co prawda ja zmienić programowo, tylko czemu nie od razu...., mrugający ekran jeżeli nie jest ustawiony na 1/2 jasności mryga przy małym naładowaniu, za cienka obudowa- objawami są pokazujące się smugi na ekranie jeżeli trzymamy tablet od spodu itp.....
    Masz rację....Super urządzenie za te pieniądze....

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam. ja mam inny problem z tym tabletem. Po kilku godzinach użytkowania zauważyłem, że leciutki dotyk na tył obudowy powoduje plamy z ciekłego kryształu, jakby coś uciskało panel. Największa jest po środku na górze, dwie małe na środku ekranu (przy mocniejszym nacisku). Proszę odpiszcie czy ma tak być, bo chyba go oddam do sklepu. MAPS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zauważyłeś….Myślę, że każdy inny użytkownik też. Tylko jednym to przeszkadza innym nie. Producent dążąc do jak najcieńszej obudowy skonstruował ją tak, że dotyka do tylnej ściany ekranu lcd. Jak dokładnie się przyjrzysz to po prawej stronie jest ona grubsza (znajduje się tam elektronika ) , a po lewej jest cieńsza bo jest tylko bateria naklejona na ekran. I dlatego większe plamy są po środku (na baterii jest gumowa podkładka wielkości ½ cm aby nie telepotała się ona w środku obudowy). Efektem tego wszystkiego są plamy. Po prostu tanie badziewiaste rozwiązanie technologiczne.
      Jutro jak zrobię zdjęcia w środku to postaram się je wstawić.

      Usuń
  34. Kupiłam ten tablet we wrześniu, kilka dni później poszłam do serwisu, ponieważ był błąd systemowy i wymienili mi na nowy tablet. Na początku poszłam już z drugim tabletem do serwisu, ponieważ tamten również miał błąd systemowy... Teraz czekam na odpowiedział, ponieważ pojechał do producenta, czy gdzieś tam i ma wrócić odpowiedź w połowie października. Czy tylko ja mam takie ''szczęście'' do tego typu tabletu?? Proszę, powiedzcie, czy wam się on dobrze sprawuje? Bez żadnych komplikacji.? Z góry thx za odp. :) Pozdrawiam. J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie tylko Ty masz. Myślę, że jest to jeden z niewypałów tej firmy pod względem oprogramowania. Takie jest moje zdanie. Soft do tej pory nie został poprawiony i zawiera wiele błędów. Jakich??? Już piszę…. Działanie filmów OK, gierki OK. Natomiast przeglądanie internetu tragedia. Nie dopracowany soft. Przeglądarki się resetują przy dużych stronach. Strony otwierają się długo. To jest zwykła męczarnia. Czemu soft>>>>??? Ano na starszych tabletach renomowanych firm, tabletach o podobnej konfiguracji internet chodzi Ok. Zbyt mała ilość ramu jak na Androida 4. Producent próbował sobie z tym poradzić modyfikując Andka w ten sposób, że aplikacje w tle są zabijane i proces ładowania zaczyna się od początku. Jak zauważyłaś zapewne większość markowych tabletek z Androidem 4 ma 1024 ramu bo wtedy płynniej on pracuje. W A104 są 4 kości 128 , które tak naprawdę producent kupił za grosze. No cóż prawa rynku…. Ludzie ja za swojego w Realu dałem 470 zł. Trzeba umieć liczyć…. Chińczyk składając go zarobił, statek transportując też, Real sprzedając, dystrybutor zamawiając… więc prosta odpowiedź ile części kosztują. Też żałuję, że go kupiłem bo jest mi potrzebny do przeglądania internetu, a do tego dla mnie się nie nadaje…

      Usuń
  35. Ja mam inny problem tablet zaczyna mi świrowac ale po Odłączeniu ladowarki

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam serdecznie wszystkich głupoty i brednie wypisujący właścicieli a104 i nie tylko.Zanim kupiłem teblet,dwa miesiące szlajałem się po sklepach i marketech wszelkiej maści.Wszystko co na półkach miałem w rękach.Od tych za 199zł-do tych za1999.Wnioski:-) Każdy egzemplaż działał dowolnie,nawet tej samej firmy(dowolnej).Powtażalność parametrów dowolna!!Aby nabyć tablet(odpowiedni moim wymaganiom) czasem nawet kilkadziesią minut molestowałem każdy egzemplaż.Doprowadzając czasem sprzedawców do białej gorączki, pytałem, testowałem.Efekt:-) Mój tablet miał bezproblemowo czytać filmy(z mapisami i nie tylko).Wifi,klik(3-5sekund)i you tube załadowane,klik(3-8sek.)filmiki załadowane.Google:-) klik i stromka działa!!.To naprawdę trudne było do spełnienia.Pewnego dnia Neonet miał promocje,nowość,A104.(gdzieś koło połowy września).W promocji A104 za599zł.Zadzwoniłem do Neonet,zamówiłem tablet,precyzując swoje wymagania.Poprosiłem bardzo uprzejmego sprzedawce o przetestowanie sprzętu.Za godzinę dzwonie ponownie,i zgodnie z umową pytam sprzedawcę co sądzi o sprzęcie.Bardzo uprzejmie Pan stwierdził że powinienem być zadowolony bo śmiga.Potwierdziłem chęć zakupu,po godzinie byłem już w sklepie.Ale nauczony doświadczeniem,dorwałem się do tabletu i testy czas zacząć.No jak myślicie,sprzedawca miał rację,śmiga aż miło.Na koniec.Ludzie testujcie sprzęt przed zakupem,to nie boli,zaoszczędza natomiast rozczarowań i wypisywania na forach bredni.I jeszcze jedno,szanujcie swój sprzęt,tablet to nie młockarnia. Pozdrawiam serdecznie,szczęśliwy posiadacz A104.

    OdpowiedzUsuń
  37. Od niedawna jesteś posiadaczem takiego cudeńka.. i jestem w tej kwestii zielona. Mam dwa pytania, pierwsze odnośnie pierwszego ładowania. Baterie miałam całą, teraz jest na wyczerpaniu (tablet wariuje) i nie wiem czy jest jakieś pierwsze ładowanie czy po prostu, podłączam i mogę z nim robić co chce? Pytanie numer dwa.. czy klawiatura, która dokupiłeś, ma "mini jacka"-czy jak to się zwie? W pudełku co prawda jest przejściówka, ale muszę też jakoś podłączyć bezprzewodowy internet, a nie chciałabym rezygnować ani z neta, ani z klawiatury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie formaowałem go jakoś specjalnie, ot zostawiłem go na noc pod ładowarką i tyle. Jak pierwszy raz sie rozładowywał to podłączyłem i używałem dalej, swoją drogą ładowarka mogłaby mieć dłuższy przewód troszeczke. Jeżeli chcesz więcej urządzeń na usb to musisz kupić HUB Usb, podepniesz wiecej urzadzeń pod jedno wejście i problem zniknie. Klawiatura jest na zwykłe USB.

      Usuń
    2. Byłam ciekawa, z racji ze zgrabniej to wszystko wygląda, i milej się korzysta bez tych wszystkich przejściówek sterczących obok, no ale jak widzę trzeba, a jak trzeba, to trzeba. Dziękuję bardzo za odpowiedz i zapewne, poznając się z moim tabletem, znajdę kolejne pytania i jeszcze się tu odezwę.. raz jeszcze dziękuję :)

      Usuń
    3. Zapraszam serdecznie :) Ja jestem zadowolony, o wiele wygodniej się pisze no ale niestety, trzeba użyć tych przejściówek :)

      Usuń
  38. Mam takie pytanie. Ile czasu ładuje się twój A104. ponieważ matwi mnie sprawa długiego ładowania się mojej A104`ki. Mój tablet po około 2 godz. jest naładowany w 45%. Nie wiem czy tak ma być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swój tablet ładuje najczęściej przez całą noc, no dajmy na to od 23 do 7 rano. Potem, w zależności od tego jak intensywnie z niego korzystam, trzyma dzień, dwa lub trzy.

      Usuń
  39. witam ponownie,szczęśliwy właścicielA104
    Czytając te wszystkie komentarze,zastanawiam się,czy inni posiadacze a104 mają takiego niefarta,czy mnie trafił się wypieszczony super dokładnie zmontowany egzemplarz.Ale od początku..Kiedy pierwszy raz po wyjęciu z pudełka odpaliłem a104,na fabrycznym ładowaniu działał 3godz45min.Ładowanie rozpocząłem przy 5% do całkowitego rozładowania baterii.Nic się złego nie działo,sprzęt działał prawidłowo.Ładowanie do 100% około 3godzin.Przy jasności na minimum,działał mi 6godz.35min,przeglądałem allegro ,filmiki na toutube,market.Wifi działa mi na otwartym terenie(z domu do działki,około 100m.W domu przez dwie ściany 68cm.każda, zasięg w drugim pokoju 12-15metrów,zasięg dwie kreski,pisze że dobry.No to na tyle,Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Zapomniałem napisać o minusach,a niestety są,ale nie wkurzające bardzo.Ładowarka-zaoszczędzono na długości kabelka,to cud że nie jest go mniej.Głośniki-są dwa,to bajer ,bo w większości podobnego sprzętu jest jeden.Ciekawe co genialny projektant (zapewne jakiś genisz)miał na myśli instalując je 4cm od siebie,zamiast całkiem po bokach.Dżwięk nawet dobry,jak na wielkość i rozstaw.Amen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha nie zmieścił mu się po drugiej stronie :)

      Usuń
  41. Czy podczas ładowania ładowarka cicho piszczy. Mam ten tablet od paru dni i kiedy rozładowała mi się bateria po podłączeniu ładowarka zaczęła popiskiwać i zaniepokoiło to mnie trochę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Mam mały problem. Wchodząc na przykład na.. nasząklase, nie mogę wejść w wiadomości. Jeśli do adresu dopisze "poczta", to oczywiście wchodzi, ale nie mogę wejść na poszczególne wiadomości, galerie itd. Za każdym razem otwiera mi nową kartę z reklamami i szczerze cholernie mnie już to zaczyna irytować, bo nie mogę zrobić kompletnie nic. Pisze z nadzieję, że może wiesz o co chodzi i jak temu zaradzić. Z góry dziękuje.
    A co do samego tabletu. Jak na razie jedynym minusem jest umiejscowienie kamerki, bo z kamerką w takim miejscu nie da się korzystać ze skypea, co do reszty, jak na takie pieniądze jest okej.

    OdpowiedzUsuń
  43. Kupiłem ten tablet jak tylko pojawił się na rynku i chciałbym dodać swoją opinie o produkcie wcześniej pracowałem na ipadzie ale był firmowy i musiałem zakupić sobie własny tablet padło na model 104... Opinia po 2 miesiacach użytkowania ...
    Tablet ma problem z baterią zużywa dużo prądu w stanie czuwania, często sie zawiesza gdy jest mało energii w baterii ponadto gniazdo ładowania sieciowego łatwo uszkodzic u mnie już nie łączy, pozostałe gniazda ok, Bateria szybko traci możliwosć długiej pracy (niska jakość ogniw) na poczatku około 4-5 godzin aktualnie około 1,5 h. odkleja sie matryca od obudowy no i demon szybkości to to nie jest... Wiem, ze cena jest 4 krotnie niższa ale poważnie uważam, że 600 zł można lepiej wydać. Swój model wysyłam do serwisu aby zerkneli co jest przyczyną w zwiazku z problemami z baterią ...

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam.Co do reklam na NK i nie tylko,wystarczy zainstalować addbloker.Reklamy znikną.Mam tablecik ponad miesiąc,wszystko działa jak należy.Bateria cały czas od 4 do 6 godz.Dobrze jest doinstalować firefoksa.Gram,oglądam filmy,słucham muzyki,działa przyzwoicie.Bateria ładuje się około 3 godz.(100%).Wifi w domu(przez 3 ściany)15m zasięgu,na otwartym terenie 100m.Jak ktoś powiedział,nie jest to demon szybkości,ale do normalnego użytkowania,ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuje z addblokerem, mam nadzieję, że pomoże i zacznie normalnie otwierać wiadomości. Co do baterii, to szczerze zazdroszczę. Chyba trafiłam na jakiś wadliwy. Najpierw ładowarka do wymiany, ale pomijając ładowarkę bateria to zło. Ładuję od wczoraj, od 22 i ładując się do teraz jest tylko 65% naładowania. No szału można dostać, więc szczerze zazdroszczę tych 3 godzin ładowania. Bateria wyładowuje się nawet kiedy tablet jest wyłączony, i to całkiem szybko, więc nic nie mówię o tym jak wyładowuje się kiedy z niego korzystam. W poniedziałek oddam go do reklamacji, niech mi go wymienią, albo coś z nim zrobią, bo pomimo, że kosztował niewiele, to tak jak w kibel wcisnąć te pieniądze.

      Usuń
  45. Arku, mam od dzisiaj ten tablecik i modem 3G huawei E 398 LTE od Plusa. czy jak podłączę do tabletu to może działać??? a jeśli nie to co zrobić żeby uzyskać niezależny dostęp do netu bez wi fi????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jest wspierany przez urządzenie to tak. A ja łączę się z internetem przez tethering na swoim Galaxy Ace, bo i tak zawsze go mam ze sobą :)

      Usuń
  46. Witam wszystkich. Mam tablecik GoClever TAB A104.2 od kilkunastu dni. Jak na pierwsze z nim spotkanie to raczej wszystko działa nieźle, bateria trzyma kilka dobrych godzić przy ciągłej zabawie nim. Ładuję przez noc, a rano jest bateria gotowa.
    Mam pytanie? czy można zainstalować zamiast Andoida system Windows7? Jeśli tak to jak to zrobić? Jak się nie da tego zrobić to czy można jakiś polski edytor teksu zainstalować, tak aby można było edytować teksty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do edycji tekstów używam na tablecie darmowego Kingsoft Office. Polecam :)

      Usuń
  47. Czy tablet zacina się przy używania internetu czy coś w tym stylu ?

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam
    jak pobierać więcej gier na a104.2
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Pisze raz jeszcze, bo może ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził. Mianowicie chodzi o wiadomości, choćby na nk. Mam addbloker i adobr reader, na jakimś forum pisało, ze pomoże, nie pomogło. Cały czas otwierają mi się reklamy (co doprowadza do szału) i jedynym rozwiązaniem jest otwieranie wszystkiego w nowej karcie, ale wtedy pojawia się nowy problem, bo kiedy przeczytam wiadomość i chce odpisać, to okazuje się, że nie mogę. Wciskam pole wiadomości i nic. Mam nadzieję, ze ktoś wie co można na to poradzić. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  50. jakiej przegladarki uzywasz?

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam,
    Mam pytanko, czy ktoś próbował podłączać do tego tabletu bluetooth zewnętrzny przez USB?

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam,
    mam proste pytanie. Czy obsługuje GG oraz gry JAVA?


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Czy da się ściągnąć GPS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tablet nie ma wbudowanego odbiornika GPS więc nie będzie działać nawet jeśli zainstalujesz ;)

      Usuń
    2. Arku, zadałem pytanie odnośnie gier JAVA :)

      Usuń
  54. Hej :)
    Wszystko było OK, ale ...
    Po włączeniu tabletu, nie odtwarza on mi plików audio i video a nawet dźwięków "systemowych" (alarm, dźwięki w gierkach itp). Poprzednio (tzn. od pierwsezgo uruchomienia) odtwarzał. Dokonałem ponownej instalacji systemu Android (ze strony wsparcia GC)i nic to nie dało. Instalowałem chyba z 10 odtwarzaczy audio i video ze sklepu i nic.
    Zna któś sposób by to naprawić ?
    ...
    PS. Po ponad 3. miesiącach używania A104 nie jestem nim zachwycony uważam, że pieniądze na niego wydane - co prawda niewielkie - to pieniądze stracone.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam,
    bardzo proszę o informację czy ktoś z Państwa używa tego tableta jako czytnika ebook? Jak się sprawuje w tej funkcji?
    Dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, moja córka używa. Całkiem sympatycznie się czyta na firmowo zainstalowanym programie coolreader. Bez problemu radzi sibie np. z plikami .doc. Można zmieniać czcionkę, tło itp.

      Usuń
  56. It could be perfect if this could in English for the rest of the world... I'm from eastern EU... but I don't know the language:)

    Anyway I try with Google translate, and I get the big picture.....
    I have only one question, and it regards the upgrade of the software... is it possible, have anyone try this? I read in one review on the website( e-bay like ) that one person strongly disregard this product... that the software upgrade is impossible..
    It will be very helpful if you could send me info on this issue... have you try this and what is your experience?

    OdpowiedzUsuń
  57. Thanks and pleas sorry for the " Anonimowy "..
    My name is Miro

    OdpowiedzUsuń
  58. WITAM ! DLACZEGO NIE MOGE POBIERAC DARMOWYCH GIER CZY APLIKACJI ZE SKLEPU PLAY
    ( podczas pobierania informacji z serwera wystąpil błąd RPC:S-5:AEC-O )?????

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam,zastanawiam sie nad podlaczeniem, modemu z int na karte,ale nie bardzo wiem jaki bedzie najlepszy -dodam ze lista modemow jest baaaaardzo dluga ;)
    Dzieki z gory za pomoc....

    OdpowiedzUsuń
  60. Arku jak możesz puść mi strzałkę na nr 793745795 mam pytanie ja oddzwonie

    OdpowiedzUsuń
  61. a jak wgrać upgrade lub win8

    OdpowiedzUsuń
  62. Wiesz może jak rozwiązać problem ze ściąganiem z Sklepu Play gier???
    Mam takiego samego tableta ale stale wyświetla się: "Podczas pobierania informacji z serwera wystąpił błąd. [RPC:S-5:AEC-0]
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedz... :]
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ten sam problem.Pomocy!

      Usuń
    2. 1. Otwórz "Google Play i naciśnij przycisk Home, aby powrócić
      2. Przejdź do menu Ustawienia> Aplikacje>
      3. Wybierz zakładkę "wszystkie"> Znajdź "Sklep Google Play" i naciśnij przycisk, aby go otworzyć.
      4. Naciśnij przycisk "Wyczyść pamięć" (nie naciskaj Wyczyść dane!)
      5. Naciśnij "Wymuś zatrzymanie"
      6. Powrót do "Ustawienia> Aplikacje>Wszystkie
      7. Naciśnij przycisk "Google Services Framework"
      8. Naciśnij przycisk "Wyczyść dane"
      9. Naciśnij "Wymuś zatrzymanie"
      10. Uruchom Google Play powinien dać błąd
      11. Restart. Po ponownym uruchomieniu tabletu Sklep Google Play powinien działać.

      U mnie zadziałało na 2 tabletach GoClever TAB A104.2

      powodzenia Krzysiek

      Usuń
    3. Takze ci dziekuje Krzysku....
      Mi takze pomoglo i moge sciagac co chce...
      Mam nadzieje ze inni miejacy ten problem tez go szybko rozwiazom :-)
      pozdrawiam Marcelina :-)

      Usuń
  63. Wielkie dzięki pomogło i można wszystko ściągać. Duże piwko!!!!

    OdpowiedzUsuń
  64. Proszę o pomoc co do internetu do tego tableta. A mianowicie jaki internet kupić tak żeby wszystko hulało i w domu i wdrodze. Totalny laik :)

    OdpowiedzUsuń
  65. witam arek kupilem tego tableta dzieki twojej recenzji i jak narazie jestem zadowolony tylko gdy podlaczam go pod kompa w necie nie chce mi znalesc oprogramowanie urzadzenia plyty w zestawie nie bylo mozesz mi pomoc

    OdpowiedzUsuń
  66. Witaj Arek !
    Mam do cb prośbę. Jestem na kupnie a104.2. Tylko nie jestem pewien czy pójdą mi gry typu 3D lub HD np. NFS MW,Shift;dead trigger,GTA3 czy vice city,real racing. Wiem o tym, że sa to bardziej wymagające gry ale na żadnym innym forum nie mogę znaleźć informacji o ich kompatybilości. Z góry wielkie Dzięki :)
    P.S Proszę Cie o możliwie szybką odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam serdecznie.Mam A104 już 5mies.Wszystko działa bardzo dobrze.Bateria trzyma do 6,5godz.Gry nawet te wymagające działają(detale na min.)Filmy,i wszystko inne taż OK.

    OdpowiedzUsuń
  68. Witam ponownie.Jestem dzisiaj świerzo po lekturze kilku forów internetowych o tabletach.Szanowni przyszli jak i obecni właściciele tabletów.Powiedzmy sobie szczerze,tablet to nie laptop,nie pecet.Filmy tak,audiobuki tak,muzyka video ok.Ale gry? Prawie wszystkie adoptowane lub pisane są na smartfony.Ktoś,kto gra,czy grał na PC czy laptopie,na początku morze się bardzo rozczarować.Wiele popularnych tytułów po konwersji na Androida,ma tak dziwne,by nie powiedzieć wkurzające sterowanie.Fakt ten może całkowicie zabić przyjemność z grania.Są gry,które mimo kompatibilności np.z A104,po zainstalowaniu głupieją.Dobre kultowe tytuły kosztują,i tu można się bardzo naciąć.Kupimy grę która po instalacji ma nas gdzieś,chć teoretycznie powinna śmigać.Warto poczytać o doświadczeniach innych "tableciarzy".To co na jednym tablecie działa,na innym nie musi.To tyle na chwilę obecną moich spostrzeżeń.Czy mam rację,nie wiem,Sprawdźcie sami.Życzę przyjemnego rozgryzania tematu.

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam a czy da sie zainstalowac nawigacjie ? pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  70. Zainstalować owszem ale nie zadziała ponieważ tablet nie ma odbiornika GPS :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Panie Arku a czy da się dołączyć jakis odbiornik GPS do usb czy w ogole cos takiego istnieje ? :) jestem laikiem w tych sprawach a Pana opis produktu bardzo jest przydatny za co bardzo dziekuje .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się do tabletu podłączyć zewnętrznego odbiornika GPS, to wymagałoby osobnych sterowników w systemie a takowych niestety nie ma. A szkoda, bo GPS na pewno byłby dużym plusem w urządzeniu.

      Cieszę się i dziękuję za słowa uznania. Zapraszam do częstszych odwiedzin.

      Usuń
  72. Mam pytanie. Pewnego razu przy ładowaniu całkowicie mi się wyłączył i nie mogę co odblokować (otworzyć) nie wiem co zrobić. Proszę pomóżcie mi. ��

    OdpowiedzUsuń
  73. Cieszę się że Wam dobrze służył. U mnie na początku przez kilka dni działał bez uwag. Potem zaczął się zawieszać, tracił czas i datę (zegar). internet działał jakby chciał a nie mógł. Ogólnie wizualnie fajny sprzęt, jeżeli chodzi o oprogramowanie to kicha. Lepiej dołożyć trochę kasy i kupić Sam..ga. Jedna z zalet to duży ekran o wyrazistych kolorach, bateria max. 4 godziny. Z upływem czasu wyskakiwał komunikat o problemie z Sklepem Play, musiałem go zlikwidować. Często nie mogłem go włączyć, musiałem podłączyć go do sieci. Teraz całkiem padł, nie włącza się nawet po podłączeniu ładowarki. Nie był mocno eksploatowany a pomimo to szybko się wypalił. Szkoda kasy.

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz :-)