czwartek, 23 sierpnia 2012

Odpowiedzi na Wasze pytania dot. GoClever TAB A104 i recenzji

Z góry proszę wybaczcie mi chwilową nieobecność i brak postów oraz odpowiedzi na komentarze, cóż, sierpień miesiącem remontów :-) Wielu z Was pewnie mnie rozumie. W związku z tym, że kilku czytelników, których z tego miejsca pragnę pozdrowić, zadało pytania, postanowiłem dość dokładnie odpowiedzieć na niektóre z nich w tym poście, ponieważ nie każdy czyta komentarze. Cieszę się, że jest zainteresowanie tym, czym chcę się z Wami podzielić i że pomagacie mi tworzyć ten blog, czy też tą stronę.

Zacznijmy więc...

Jak mogę korzystac w tym tablecie z neta?

Dostęp do Internetu mamy głównie przez Wi-Fi, które działa bardzo dobrze, nie gubi zasięgu, nie przerywa, po prostu nie ma z nim problemów. Druga opcja, to dostęp przez modem 3G. Lista obsługiwanych modeli przez urządzenie znajduje się TUTAJ. Niestety, nie mogę Wam powiedzieć jak sprawuje się urządzenie podczas korzystania z 3G, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie potrzebuję tego, więc nie posiadam, nie używam. Możliwe, że w przyszłości będę mógł coś więcej na ten temat powiedzieć.

A przewijanie ekranu dziala plynnie?

Tak, wszystko działa płynnie, no chyba że mamy 1MB wolnego RAMu ;-) Ale wtedy każde urządzenie będzie mułem. Ogólnie korzystanie z ekranu, przeglądanie stron internetowych, granie, pisanie, nie sprawia problemów. Jest dobrze.

Ile wytrzymuje bateria w czasie pracy?

Podobnie jak w smartphone'ach, zależy od tego co robimy. Korzystając przez cały dzień jedynie z przeglądarki internetowej - kilkanaście razy dziennie, po kilkanaście minut - wytrzymuje cały dzień, włączając filmy, pod koniec drugiego pojawia się okienko z informacją o konieczności podłączenia do ładowarki. Mało gram więc nie mogę zbytnio powiedzieć jak jest w przypadku grania. Aczkolwiek rodzeństwo jak weźmie tablet to zawsze oddają albo wyłączony albo ze słabą baterią po kilku godzinach :-D

Czemu zdecydowałeś się na a104, a nie a103?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Cena oraz Android 4 na pokładzie, oraz zadowalające mnie parametry podzespołów.

Czy a104 czyta JPG? bo wg specyfikacji na GoClever.com nie czyta

A104 czyta JPG. Faktycznie początkowo GoClever TAB A104 był trochę po macoszemu potraktowany na stronie Goclever.com, ale teraz widzę uzupełnili specyfikację i poprawili błędy.

Czy da się to ładować przez USB? 

Oczywiście, po podłączeniu do USB od razu zaczyna ładować.

Jeżeli chodzi o porównanie zasięgu między A104 a Galaxy Ace, wygrywa A104. Zbiera o wiele więcej sieci z okolicy, nawet tych domowych za ścianami budynków.

Tablet wciąż jest intensywnie przeze mnie używany a ja wciąż jestem z niego bardzo zadowolony.

11 komentarzy:

  1. A ja mam jeszcze jedno pytanie. Dzisiaj zaopatrzyłem się w a104 i generalnie wszystko gra ale dziwi mnie, że przy lekkich naciskach na obudowę na LCD pojawiąją się artefakty i jasne plamki. To normalne w chińskich tabletach czy tylko ja tak mam??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przeprowadziłem test, na samą obudowe, poza LCD naciskałem dość mocno i nic, a tu gdzie ekran przyciskałem również tylko trochę lżej, z wiadomych powodów, żeby nie zepsuć i jedyne co się działo to ten efekt kiedy wciskamy mocno ekran LCD. Porównując do Galaxy Ace, to GoClever A104 wypada o wiele lepiej pod tym względem. Jak wcisnąłem na Ace to robiła się brzydka plama.

      Pewnie Twój model ma taką wade.

      Usuń
  2. Witam. Mam pytania dotyczące czytania eboków.
    1. Czy jest jakiś specjalny program który to obsługuje?
    2. Czy dużo jest obsługiwanych formatów?
    3. Co z możliwością powiększania lub zmniejszania czcionki, no i jak z dopasowaniem do ekranu?
    4. Wpływ ekranu na oczy. Czy szybko się wzrok męczy?
    5. Czy można przyciemniać lub rozjaśniać ekran do czytania?

    OdpowiedzUsuń
  3. formatował pan specjalnie baterię?
    jak długo ładować po całkowitym wyczerpaniu?
    zauważyłem, że po całkowitym naładowaniu (animacja z zieloną bateryjką wskazującą na całkowite naładowanie) i włączeniu urzadzenia poziom baterii nie wskazuje całkowitego naładowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym kupić ten tablet. Jak przeczytałem wszystkie komentarze to zastanawiam się czy nie kupić a103. Bardziej podoba mi się obudowa a104. I jeszcze jedno: czy są przyciski cofania itp. Który tablet wybrać!?

      Usuń
  4. Witam. Też właśnie zakupiłem tablet a 104 z taką samą klawiaturą ale gdy ją podłączam nic się nie dzieje. Tablet nie widzi jej i nie mogę korzystać z klawiatury. Złącze oczywiście otg. Gdy podłączam tą klawiaturę do laptopa to windows 7 ściąga sterowniki i klawiatura działa. W czym tkwi problem? To jest wina tabletu?
    Nie chcę od razu odsyłać bo będę na święta bez zabawki. Proszę o pomoc i pozdrawiam. krisxjr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że ta przejściówka z microUSB na USB jest uszkodzona. Moja się poprostu ukręciła i póki co nie korzystam niestety z klawiatury.

      Usuń
  5. dostalam dzisiaj ten tablet, ładuje i mi sie nie wlacza jak przycisk naciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wciskasz i puszczasz czy trzymasz tak długo aż sie zacznie uruchamiać? Bo przycisk trzeba przytrzymać. Powinien sie włączyć nawet ze słabą baterią jeśli jest podłączony do ładowania.

      Usuń
    2. Im Filip Happy :)
      To było jednym z powodów odesłasnia tabletu do serwisu. Mnie nie zalączał się tablet:
      1. gdy podłączona była ładowarka.
      2. gdy po stanie jak w pkcie 1 odłączyłem ładowarkę - czyli z baterii.
      Trzeba było nawet kilkaście razy włączać i wyłączać ładowarkę, i tylko dziełem przypadku było gdy tablet sie udało włączyć.
      Ale jak napisałem, nie był to jedyny powód reklamacji tabletu, i że tak się wyrażę "był jednym z błachszych"
      PS.
      Kabelek - przejściówkę USB standard / mikro USB dostałem już "ukręcony" od strony micro USB.

      Usuń
  6. mam ten tablet przez wifi nie moge sie polaczyc z internetem przegladarka google nie dziala wyskakuje ze nie znaleziono zadnych wynikow nawet jak na facebooka wchodze zaloguje sie i za chwile wszystko ginie

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myślisz :-)